کد مطلب:234434 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:154

گاه همبستری
لا تقرب النساء من اول اللیل صیفا و لا شتائا لان المعدة و العروق ممتلیة و هو غیر محمود و یتولد منه القولنج و الفالج و اللقوة والنقرس و الحصاة و التقطیر و الفتق و ضعف البصر.

در اول شب چه تابستان و چه زمستان از آمیزش با زنان باید اجتناب كرد زیرا در اول شب معده و عروق پر است و آمیزش ناپسند و موجب قولنج و فالج و لقوه و نقرس و سنگ و تقطیر بول و فتق و ضعف چشم می شود.

وقتی غذا از راه دهان وارد معده ما می شود به فاصله كمی تحت تأثیر دستگاه گوارش تغییراتی پیدا كرده به كمك دستگاه جذب وارد خون می شود در این وقت است كه فشار خون بالا می رود و در مقابل اعصاب را یك نوع سستی و رخوتی فرا می گیرد.

وقتی شخص به اعمال غریزه جنسی می پردازد اعصاب تحریك شده و فشار خون بالا می رود و در صورتی كه این كار هنگام پر بودن معده و عروق صورت بگیرد با ازدیاد فشار خون و تحریك فوق العاده اعصاب خطرهای مذكور را متضمن است.

اگر رگی پاره شود كه از دسته شریانها و وریدها نباشد ایجاد ورم ها و دردها می كند كه از جمله آنها نقرس است و چنان چه خونریزی در مغز شود شخص مبتلای به فلج می گردد (تحریك ناگهانی اعصاب



[ صفحه 239]



اختلالی در آنها ایجاد می كند كه موجب فلج می شود و لو خونریزی هم نشود) و در صورتی كه از خطرهای مذكور بجهد و كار آمیزش خاتمه پیدا كند بر اثر پایین آمدن فشار خون و كم شدن حرارت غریزی معدی به حد افراط بیماری ثقل و قولنج پدید می آید.



[ صفحه 294]